30 Ekim 2010 Cumartesi


29 Ekim - 14 Kasım arasında Japonyada yapılacak olan Dünya Bayanlar Voleybol şampiyonasına millilerimiz 2004 Olimpiyat şampiyonu Çin'i 3-1 mağlup ederek iyi bir başlangıç yaptı ama bugün Rusya karşısında aynı skorla yenildi.Millilerimizin kalan maçları ise şöyle

31 Ekim Pazar 07.00 Türkiye-Dominik Cumhuriyeti (NTV SPOR)
2 Kasım Salı 07.30 Türkiye-Kanada (NTV SPOR)
3 Kasım Çarşamba 09.30 Kore-Türkiye (NTV SPOR)

Filenin sultanlarıana başarılar!

27 Ekim 2010 Çarşamba

Hurts


Yandaki last.fm eklentisindende göreceğiniz üzere şu aralar Hurts adlı grubun şarkılarını bir hayli dinlemekteyim. Özellikle "Wonderful Live" adlı şarkıları gerçekten çok başarılı. İlk albümlerini bu yıl çıkardılar ve yeni çıkan bir gruba göre baya başarılı oldu. Hatta MTV Avrupa müzik ödüllerinde en iyi çıkış dalında adaylar.(Oy vermek için) İngiliz grup için 2000li yılların Depeche Mode'u diyolar hatta.
Şarkının klibide gerçekten çok tarz olmuş bence.

HURTS WONDERFUL LIFE from water71 on Vimeo.



Hurts'ün resmi sitesi ve twitterı.

19 Ekim 2010 Salı

Yaşayan Kütüphane



"Burada kitaplar nefes alıyor" sloganıyla yola çıkan Yaşayan Kütüphane, AEGEE - Ankara tarafından 2. kez olarak ODTÜ'de düzenlendi. Yaklaşık 250 kişinin okuyucu olarak katıldığı ve toplamda 350'nin üzerinde okuma yapıldı. Daha fazla bilgiyi ise buradan bulabilirsiniz.

29 Eylül 2010 Çarşamba

Ermenistan Notları:



* Türk vatandaşları, bir çok ülke vatandaşı gibi sınırda vizelerini alabiliyor. 3000 AMD karşılığı (yaklaşık 14 lira) 21 günlük tek girişilik vize alabiliyor.
* Ama pasaport kontrolünde Türk vatandaşlarına biraz daha sıkı bir şekilde inceleyebiliyorlar.
* Erivan Havaalanında bavulların aldığı salonda Ermenistandaki GSM operatörlerinin standları var buradan içinde bir miktar para bulunan bedava sim kartı alabilirsiniz.
* Havaalanından kalacağımız yere kadar gördüğüm tablo pek iç açıcı değildi. Her yer kumarhane ve benzin istasyonuydu. Gördüğüm evler ise soyvetlerden kalma eski binalardı.
* Gece otele geldiğimde beni karşılacak olan görevli odamı falan gösterdikten sonra büyük bir gururla ermenice birşeyler söyledi. Benim tahmimin Yaşasın Ermenistan gibi bir şeyler söyledi. (Benim Türk olduğumu 2 kere sorduğu için bu tahmini yürüttüm)
* Otelin yakınlarında 24 saat açık süpermarket vardı. Erivanın birçok yerinde 24 saat açık süpermarketi bulmak mümkün.
* Ermeni ve Gürcü (her ne kadar gürcüler yalanlasalarda) alfabesini bulan Mesrob Mashtotz'un kilisesini ve mezarını ziyaret ettik.
* Kilisenin dışında kadınlar bir şeyler satıyorlardı en çok dikatimi çeken sucuk (cevizli olan) ve nar ekşisi dikkatimi çekti.
* Gümrü şehrine gittik burası Ermenistanın kültür başkentiymiş.
* TBMM nin ilk imzaladığı antlaşma olan Gümrü anlatşaması yine burada imzalanmış tabi bu antlaşmaya dair hiç birşey görmedim.
* Şehirin tarihini anlatan müzeyi gezdik. İçeride bir çok türk kültüründede olan nesnelere rastladık. ( Saz, tavla , hacivat ve karagöz).
* Hacivat ermeni bir karekter , Karagöz ise uyanık bir türk olduğu söylendi.
* Müzede 500 yıldan fazla süren Osmanlı dönemine ait hiç bir şey yoktu.
* Heryerede olduğu gibi Türkiyenin doğusuna Batı Ermenistan deniliyor.
* Müzede yediğimiz böreğe benziyen şey güzeldi. Tatlı olarak ise Pahklava yedik.Bizim baklava benziyen Pahklava çok daha kalın ve en üstünde bal vardı.
* Gümrüde bir çok geniş meydan gördük.
* Gümrüde yaptığımız flashmob'ların birinde üzerime Türk bayrağı takınca 5-6 kişi yuhaladı. (Bekliyordum)
* Ermenistanla - Gürcistan arasındaki sınırda arkadaşın vizesine Adı Soyadı yerine Türkçe "Adı Soyadı" yazıldığı için bir süre çıkış verilmiyor. Gruptakiler birbilerini çok sevdikleri için gitmelerini istemiyorlar diye espri yapıyorlar.
*Gürcistandan Ermenistana döndüğümüz sınır kapısındaki Türk (vatandaşı) şöförlere yardım ettim. Şöyleki Ermenistana giriş yaptığın pasaportta azerbeycan girişi gözüküyorsa tutanak tutuluyormu. Aynı şey Azerbeycanda da geçerliymiş. Şöförler kendi aralarında kürtçe konuşup bana Türkçe bildiriyolar ben İngilizceye çeviriyorum arkadaşımsa askerlere İngilizcede Ermeniceye çeviriyordu.
* 21 Eylül Ermenistanın Kurtuluş günüymüş.Sovyetlerden ayrılma günü (21 Eylül 1991) çünkü birde Osmanlıdan ayrılma gününü kutluyorlarmış (28 Mayıs 1918).
* Kutlamaları izlemek için şehirin meydanına metroyla gidiyoruz. Metro fiyatı 50 AMD yani 25 kuruş gibi bir para.
* Metro istasyonları sovyetler zamanının izlerini taşıyor. Büyük büyük avizeler, geniş bekleme alanları...
* Gösteriler sırasında atılan havai fişeklerin gürültüleri gruptakiler tarafından Türklerin bombaları diye espri konu oldu.
* Konser alanının buşunduğu nokta şehrin merkezi ( Cumhuriyet Meydanı). Fransa hükümeti tarafından yapılan süs havuzunda su gösterisi vardı. (ışıkla, müzikle) Yine tüm masrafları Fransa devleti tarafından ödeniyormuş.
* Turist bilgi merkezindeki haritada ermeni halkının kıyafetlerini gösteriyorlardı ama nedense bu haritanın sadece 1/3 ermenistanı diğerleri Türkiyeyeyi ( Batı Ermenistanı) gösteriyordu. Hatay'a kadar Türkiyenin bütün şehirlerinde Ermeni halkının yerel kıyafeti varmış.
* Her gün yaklaşık aynı noktadan konakladığımız yere farklı farklı ücterler ödedik. En pahalı ödediğimiz para ise yaklaşık 7 Liraydı normalde yarısı olması gerekiyormuş.
* Otobüsleri bizim dolmuşlardan beter. Daha sıkışık ve dar. Ücreti inerken veriyorsun ve 100 AMD yani 50 kuruş.
* Şehir merkezi parklarla havuzlarla dolu. Ama burası Erivanın sadece küçük bir kısmı.
* Özellikle Cascade gerçekten çok hoş.500 metreyi merdivenlerle çıkıyorsunuz ve en yukarıya ulaştığımızda Erivanın panaromik görüntüsünü görevbilirsiniz ve eğer hava güzelse Ağrı Dağını görme olasılığımız varmış.
* Cascadedeki havuzlar göz yaşı şeklinde. Nedenini anlamışsınızdır.
* Erministan narı, kayısı, şeftali ve konyakıyla meşhur. En ünlü konyaklarının adı ArArAt yani Ağrı dağı.
* Nar şeklinde küçük bir nar şarabı almıştım ama yok olmuş bavulda koyduğum poşet parçalanmış ve şarap yok olmuş. (No Comment)

4 Nisan 2010 Pazar

Deutschland

3 haftadır Almanyadayım. Okulun açılmasına daha bir hafta var, bu yüzden bende Almanyanının altını üstüne getirdim ilk başta Bremen ve Hamburga gittim daha sonrada arkadaşlarımla Berlin ve Leipzig e gittik. Her ikiside baya güzel ve eğlenceliydi.
Bu hafta sonu ve Pazartesi Paskalya o yüzden bu sıralar odamda takılıyorum
Ve sürekli müzik dinliyorum ve size yeni keşfettiğim bir grubu paylaşıcağım Beirut:
buyrun en sevdiğim şarkılarından biri

Myspace ve kendi sayfası

3 Şubat 2010 Çarşamba

Yeni Rakı



Daha öncede belirttiğim gibi yurtdışına sıkça çıkarım ve yanıma hediye götürmek için sadece iki şey alırım biri Lokum diğeri ise Rakıdır ama her hangi bir rakı değil sadece Yeni Rakı. Çünkü arkadaşlarım deneyecekse orjinal ve en güzelini tatmalarını isterim. Hele ki yeni tasarım şişelerinden sonra gözede hitap ediyor. Zaten herkese içkinin ismini Yeni Rakı diye öğretirim.
Türkiyede ise Yeni Rakı fasılların vazgeçilmez içkisidir bence. Çünkü benim için fasıl sofraları en çok zevk aldığım anlardan biridir ve bu mutlu anımda tabi ki Yeni rakı bizi yalnız bırakmıyor ve bizi gerçekten muhabbete kitliyor. Teşekkürler Yeni Rakı!

13 Ocak 2010 Çarşamba

Barceolan ve THY


Bildiğiniz gibi 2 ay falan önce Türk Hava Yolları Barcelonaya sponsor olmuştu ve hatta Dubaiyeye giderken kriz falan yaşanmıştı.
Bu sezon Barcelona 6 kupa kazandı bunlar İspanya kupası, İspanya Ligi, Şampiyonlar Ligi, Avrupa Süper Kupası, Fifa Dünya Klüpler Kupası ve İspanya Süper kupası.Gerçekten başarılı bir yıl geçermiş.
Tabi hemen THY giriş sayfasına yazmış "Barcelona'nın kanatları olmaktan gurur duyuyoruz!"diye bence güzelde olmuş.